zondag 24 juni 2007

Rehab (door Mathijs)

Goedemiddag!
En voor de Duitse gasten: Bonjour! (Dit is een grapje. Moet ik dit er écht bij vermelden? ;-)
Omdat er heel mooi boven mijn stukje staat dat ik niet mag loggen over Paris H. (ook al is dat wel zo leuk) of naakte beroemdheden (is hetzelfde als Paris H. !), besloot ik maar te loggen over de volle rehabs in Amerika. Want inmiddels zit heel Celebrity-Amerika in een afkickkliniek.
Een kleine opsomming wie ervoor koos een maandje (of zelfs langer) af te kicken: Britney S. (vanwege haar post-natale depressie, haar huwelijk met White Trash Federline, haar kale hoofd en nog een paar verslavinkjes hier en daar), Kate M. (Coke-gate, iemand?), Lindsay L.(wiens status wederom staat op 'ingestort'), Kelly O., Jack O. (zelfde O's, zelfde problemen) en Robbie W. (Om hem maar even te quoten met een nummer van zijn cd Rudebox 'Not that I've been doing any research lately, but if you can give me the following pills, I'd be very very grateful: [somt een rij sterke drugs op])
Waarom storten celebrity's in? Het is een soort laatste hype. Een redpoging, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor hun carrière. Helaas zitten de rehabs nu redelijk vol en is het zelfs het aanmeten van een verslaving niet 'cool' meer. Toch vraag ik me af als je carrière in het slijk zit..En je gebruikt af en toe een flesje of twee..drie..misschien vier flesjes wodka per dag..Dan ga je naar rehab..Waar haal je het geld vandaan en waar haal je het idee vandaan dat het je zal redden? Want, stel je gaat naar Promises in Santa Monica. Je betaalt 25.000 euro per maand én het kan niemand wat schelen.
En 't kan mij ook niet echt veel schelen eigenlijk. Ze doen hun best maar toch? Ik bedoel, Britney's haar groeit wel weer aan, Robbie maakt wel weer een nieuwe cd waarop hij vast alleen maar leuke groentes en fruit opsomt ('But if you can give me the following products, I'd be very very grateful: Peas, carrots, banana's, pineapple..') en ik twijfel er niet aan dat Lindsay L. wel de tijd zal vinden om allerbeste ex-vriendin Paris H. in de bak op te zoeken. Moet ze wel snel zijn, want ze is er alweer bijna uit!
Nou, ik ga even op zoek naar waar ik nou m'n lijntjes coke en flessen whiskey heb verstopt. Hips. De groeten!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Bonsoir!

Jong Canna met een whiskeyfles.
Nou ja, moet kunnen.
Heb je dan tenminste wel je capuchon op? :-)

Anoniem zei

Eng genoeg heb ik momenteel mijn donkerblauwe vest met capuchon aan dus: jup.

Anoniem zei

Zazaza... magic.
(Hans Klok - niet in rehab - doet het me niet na.)

Anoniem zei

Mooi stukje Mathijs. Mattijs?...Mathijhijs? MATHIJS! Blijf van m'n coke af!

Anoniem zei

Ik heb een chocoladeverslaafde huisgenoot. Ze probeerde net de chocoladetaart van het huisetentje te ontvoeren en ik heb haar aan haar kraag en haar broekband de kamer uit moeten gooien.

Het is natuurlijk niet goed om verslaafd te zijn, maar je moet er ook het positieve van inzien. Laatst kwam ze thuis, we vroegen of ze chocola wilde en ze zei nee. Het was gelijk duidelijk dat ze heel heel moe was.

Anoniem zei

Chocolade-verslaving kan heel erg zijn. Ik moet na het eten koffie of thee met chocolade. Is die niet in huis, dan moet er naar de dichtsbijzijnde winkel worden gegaan. Erg eigenlijk. En het mag ook niet zomaar chocolade zijn, het moet echte, goede, lekkere chocola zijn.

Er is nu trouwens ook speciale kookchocola, die kan je smelten in de magnetron en dan met aardbeien en meloen! Hmmm... zaterdag getest en is een aanrader.

Anoniem zei

Chocoladefondue!
Aangezien alles (correctie: bijna alles) lekker is met chocola <3
Ik heb zelf niet echt verslavingsdrang, meer de drang der gewoonte (altijd in Amsterdam de Lush eventjes in, altijd een Metro het eerste uur op school willen, altijd Frans huiswerk maken, etc)

Jelmer zei

Gek genoeg kan het mij toch wel een beetje interesseren, die rehab-trent de laatste tijd. Maar dan vooral omdat het hier vaak niet gaat om uitgebluste, uitgerangeerde, oude en afgedankte B-acteurs of iets dergelijks. Akkoord, over B-acteurs hebben we het wel degelijk, maar... zo jong... Net begonnen met leven en dan al zo verpest. Ik geloof niet dat zo'n rehab in de meeste gevallen een hip modeverschijnsel is, ik ben zo naïef om te denken dat het wel degelijk ernst is en dat iemand écht aan de grond zit. Want kom op, wat voor carreer-boost verwacht je als je jezelf portretteert als verslaafd...?

Anoniem zei

Carriereboost in de zin van dat er over je geschreven wordt, misschien niet echt prettige publiciteit..Maar het is publiciteit. Het werkte voor Kate Moss in elk geval.