woensdag 4 juli 2007

Commercial break (door Ludo)

Ja, reclame dus. Leuk en aardig dat bloggen hier, maar de schoorsteen moet wel roken. Ik heb dus vandaag onze commercieel manager Roderick van Weel tot Emst even aan zijn jasje getrokken hoe het toch zit met de inkomsten. Leuke hobby hoor dat bloggen, maar als we met een paar weken niet een leuk bedrag op onze bankrekening zien, doe ik niet meer mee. Voor alle duidelijkheid. De 250,- per post ,die we op het vorige blog van dhr v.d. Vendel kregen, was leuk. Maar wel een start. Nu we commercieel zijn gegaan verwacht ik meer.

Roderick bleek al wat contacten te hebben gelegd op de golfbaan. Goed, die commercieel managers, ze lullen wel, maar actie ho maar. Navraag leerde me dat Roderick zijn kaarten had gezet op J. de M. En natuurlijk, een wurgcontract was al bijna getekend. Uit ervaring weet ik dat het alleen goed komt als ik het zelf doe.

Bij deze dus.

NB: verrekeningsmodule is als volgt: acquisitie betekent 30% van de opbrengst. Per blogger 10%.

Komen ze: pingpingpingpingping (heb nog geen leuk melodietje, iemand?)
RECLAME

http://www.youtube.com/watch?v=wGoYALhUD_Y

http://www.youtube.com/watch?v=3wzIGB2eVgo

http://www.youtube.com/watch?v=ZRYPyl-yoyE

http://www.youtube.com/watch?v=83DgCgXCQ9I

Ok, genoeg geouwehoer, de poet is binnen. Moet ik na de reclame nog iets schrijven. Neen! Na de droom van Bibi Dumon Tak moet er lichtheid zijn om ook maar enigszins te kunnen bevatten wat zij heeft geschreven. Dus: (wijze raad) lees nu nogmaals de post van BIbi. Ga er vervolgens een week over nadenken. Op mijn verzoek wordt Bibi's post dan nogmaals geplaatst. En plaats dan je reactie bij haar post. Waarom? Omdat ik nog nooit zo'n verbijsterend stukje heb gelezen. En het (althans bij mij) pas wil landen na 35x doorlezen. Bibi, alsjeblieft........droom voortaan in Euro's, maar blijf wel dit soort mooie stukjes schrijven.

28 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Ludo, Dank je wel. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik mijn volgende stukjes over andere dingen kan schrijven. Dat ik niet wekelijks, van maandag op dinsdag, blogwaardige dromen heb. Vannacht heb ik heel goed geslapen. Droomloos.
En ik moest heel erg lachen om vooral de eerste en laatste commercial.
PS: ik moest betalen om hier te mogen bloggen. Ik heb mijn dinsdag gekocht voor 1500 euro (per kwartaal).

Anoniem zei

Joh!

Jan Paul zei

Ik vind de € 13,50 die ik voor elke comment moet betalen ook aan de hoge kant.

Jan Paul zei

Pure geldklopperij.

Anoniem zei

Bij die 1500 euro zit, als ik het goed heb, een limietloze commentbundel bijgevoegd Jan Paul. Maar dat geldt vrees ik alleen voor de Cannacrew.
Kees wat betaalde jij dan? Ik had de keuze uit de zaterdag (900 euro) en de donderdag (1750), ik weet niet precies waarop de prijzen zijn gebaseerd.

Anoniem zei

Ik heb net mijn vakantie (vanaf morgen) op het allerlaatste moment geanuleerd. Leuk hoor, Frankrijk, maar het saldo op mijn bankrekening maakt 6 weken op een groot jacht in het Caribisch gebied mogelijk.
Tja, rare jongens die reclamejongens......

Anoniem zei

Bibi, kindje, popje, je hebt je volkomen in de luren laten leggen door gladde praatjes. Je moet die dingen goed regelen.

Wat als jij en ik nou eens brunchten? Hè? Leg ik je alles uit, creeren we een bankinginvestmentaccountaandelenpolicy. En babe, je hoeft maar te noemen aan wie jij zoveel geld verspild hebt. Dat laat ik helemaal regelen. Gewoon een kwestie van hier en daar een paar bankschroeven aandraaien.

Snap je hem?
Bankschroeven?
Bank. Schroeven.
Grapje.
Moet kunnen.

Nou, wat zeg je ervan?
Hebben we een deal?

Dan hoef je alleen even hier, en hier, en hier te tekenen.
Gaan we helemaal voor je regelen.

Anoniem zei

O, ik heb een heel andere deal voor dit weblog. Onder het mom voor wat hoort wat, mag ik zo vaak commenten als ik wil, maar staat daar weer iets anders tegenover... Raad eens wie volgend jaar met zijn debuut als kinderboekauteur de Kinderboekenweek gaat opleuken??? :)

Anoniem zei

Mag ik als aandeelhouder van dit blog even weten aan wíe al dat geld is betaald?

Anoniem zei

Aandeelhouder, aandeelhouder? Je krijgt verdorie wat je verdient! Eerst werk afleveren, dan pas centen. Maar eh, een weekje of twee op dat jacht om mij gezelschap te houden lijkt mij -gezien de combinatie Spiering-Abbink, drank en sigaretten- totaal geen bezwaar.

Oh ja Marieke......wiens of wier debuut? Je suggereert toch niet wat ik denk dat je suggereert?

Anoniem zei

Ik vrees dat ze dat wel degelijk suggereert. Daar moeten we het op dat jacht van jou dan maar eens over hebben. Gaan er trouwens, behalve de bemanning, nog meer mensen mee? Paar waterpolotypetjes wellicht? De boog kan niet altijd ontspannen zijn.

Anoniem zei

Ik ben principieel tegen dat soort drijfjachten. Een beetje hoog op je zeepaard je zeehonden als het werk laten doen. Dat is helemaal niet leuk voor die zeehonden, die moeten gewoon kunnen spelen. En ik verbaas me erover dat een hondenliefhebber als jij daaraan meedoet, Kees.

Anoniem zei

@ Kees
Waterpolotypes vind ik niks. Tenzij de dames (zijn het wel dames?) Het zwaardere zeilwerk voor hun rekening nemen, maar er is personeel genoeg, dus overbodig. Wel heb ik de beschikking over langbenige, rondborstige blondines, met het iq ter grootte van jouw schoenmaat. Kortom: alles wat een man wenst en nodig heeft. Ze zijn voor alles in. Klinkt goed toch?

@Frank
Zeehonden zijn geen honden. Ik zou nooit een jas van hondenbont willen. Veelssss te koud.
Dat zeehondenbont....mmmmmm. Qua gevoel en warmte kan niets er tegenop.

Anoniem zei

Oja, @Marieke:
Hoewel gestreeld en gevleid (zie overbodig taalgebrui) zal ik niet degene zijn met een kinderboekdebuut wegens:
a: gebrek aan creativiteit
b: gebrek aan schrijftalent
c: gebrek aan discipline
d: gebrek affiniteit met kinderen (anders stond ik nog wel voor de klas, haha)

Anoniem zei

Mijn schoenmaat is 44,5. Los die trossen!

Anoniem zei

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Anoniem zei

Oi, Rodrigo, e tu? Quanto tens que pagar pelo este mensagem? Menos? Mais que 13,50 euros? Espero que sao mais que duzentoscinquenta mil euros, em esse caso podemos embarcar com Ludo. Ate breve!

Jan Paul zei

Kees, mijn geld wordt via automatische incasso overgemaakt naar Lednev Investments op de Kaaimaneilanden. Een split-second nadat ik op ´send´ heb gedrukt is het al van mijn rekening afgeschreven.

En Rodrigo hou alsjeblieft op met dat geslijm.

Anoniem zei

@Ludo... ja maar dat was toch de afspraak??? Ik heb allerlei andere mensen inmiddels al teleurgesteld. Kees heeft mij het door jou ondertekende contract gefaxt, moeilijk leesbaar onder al die kringen en vlekken maar toch.

@Kees en Ludo... pffffff met blondines op een jacht, geld maakt blijkbaar niet gelukkig maar wel een stuk saaier.

Anoniem zei

Ik ben blond... en 44,5 haal ik misschien net... heb geen ethische bezwaren tegen zeehonden... hou ook van drank en sigaretten...

Waar ligt die jacht?

Anoniem zei

Kees, 'met Ludo'. Ehm, die avond, je weet wel, in de Wolthoorn. Ik weet nog van jouw contract, maar ik ben iets kwijt volgens mij. Praat je mij even bij? Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan. Wacht ff hoor, mijn advocaat fluistert nu iets over rechtsgeldigheid........ik hoor wel van je. Toch? Toch, Kees?

@Lilli: stuur je portfolio maar naar mij. Je portfolio, ja.
Shit, hoe leg ik dat uit...
Stuur gewoon ff wat leuke foto's van jezelf naar mij. Dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Anoniem zei

@ Jan Paul, ik vermoedde al zoiets. Lednev Investments, een der vele onderdelen van Supercuppy Enterprises. Ik weet genoeg.

@ Marieke, je hebt helemaal gelijk. Met blondines op een jacht: sáááái. Echt geen idee hoe ik die twee weken moet doorkomen.

@ Ludo, sorry, het enige wat ík me van die avond herinner, is dat je een vol glas bier bij Johan Remkes op schoot stootte. Stuur je me Lilli’s foto’s?

Anoniem zei

@Ludo: Zojuist advocaat gesproken. Contract is waterdicht. Overleg even met bibi en/of edward over aantal woorden en dergelijke.

@Ludo en Kees: ik ga er gewoon niets meer van zeggen van die foto's niet, van die jacht niet, van die blondines niet. Of wacht, niets zeggen, maar wel iets doen:
*marieke schudt meewarig haar hoofd*

Anoniem zei

Ik schud mee, en Rodrigo vanuit Portugal tambem.

Anoniem zei

Ik wil natuurlijk niet direct alles weggeven. Eerst maar eens zien hoe groot die jacht is!

Een voorproefje dan:

44,5

Blond Pole Dancer

Want ik kan mijn Fikkie toch niet thuis laten?!

Anoniem zei

@Lilli: jammer dat je niet door de selectie kwam. Je voldeed aan veel van de criteria, maar helaas waren er anderen die nog meer aan de criteria voldeden.

@Kees: kom op, we gaan!

@Marieke: typisch en gemeen van je om je zo laatdunkend over andere vrouwen uit te laten. Weet je wel wat je aanricht bij de 'schatten'?
Oja, mijn advocaat belde. Ik schijn er idd niet onderuit te kunnen. Weet je nog een goede ghostwriter? Ik ken niet zoveel schrijvers en Edward vraagt direct weer een 'Mobergje' voor dat schrijfwerk.

Anoniem zei

Ach Ludo, het is niet erg... Fikkie en ik gaan morgen lekker paaldansen. Wij worden maar verdrietig van al dat psychologisch leed wat jullie de boot op torsen.

Heb een goede vangst!

Anoniem zei

Huh... zeg ik een keer niets en krijg ik nog de zwarte piet toegespeeld. Mannen begrijpen ons vrouwen niet. *dramatische zucht*