maandag 2 juli 2007

Raar? (door Mathijs)


Wegens technische mankementen en drukte doe ik ook even een zogenaamd 'Sprintje onderlangs' en is hier mijn logje voor de zondag, wat dus inmiddels maandag is.


Ik ben nooit echt normaal geweest. Je zou me zelfs af en toe 'vaag' kunnen noemen, maar toch schaam ik me niet voor mijn eigen stijl en ben ik me bewust van mijn acties en gedrag. Ik heb een keer een soort protest-gedicht geschreven voor de gehele wereld die het stempel 'raar' op mijn voorhoofd drukte. Ik heb het eigenlijk aan niet veel mensen laten zien, hoogstens aan mijn Literaire Mentrix en Allerliefste Nicht, Rianne. Met haar ging ik zondag (gisteren dus) naar Metropolis Festival in Rotterdam. Iemand had me uitgenodigd en eigenlijk had ik er niet zo heel erg zin in, helemaal niet omdat we er op eigen gelegenheid zouden heen gaan en geen idee hadden waar we zouden afspreken, maar zolang ik met Rianne was, kwam het wel goed. In de Metro hadden we al een beetje een verwachting en toen we op het festival belanden werd deze verwachting waar gemaakt: het was raar. Heel erg raar. Allereerst moesten we door de blubber (Mathijs: 'Ik háát blubber!' Rianne: "Kijk m'n schoenen!" Mathijs: 'Kijk. MIJN. Schoenen.') en toen we op een veld belanden, hoorde we de klanken van een band. Onverstaanbaar, op de woorden 'fucking machine' na. We keken elkaar aan en bleven stokstijf staan en keken voorzichtig rond. Een sfeerimpressie: een punker met een enorme hanenkam, een shirtloze jongen met 2 tepelpiercings, een meisje met een kapsel waar Amy Winehouse jaloers op zou worden, twee jongens onder een paraplu terwijl de zon scheen. Voordat ik een keer met m'n ogen kon knipperen, stak Jongen 1 zijn tong in de mond van Jongen 2. Nog meer beelden? Een vrouw met een punkbroek, een man die enthousiast in de blubber stond te springen, een jongen met een rijtje wenkbrauwpiercings die de volgende hit van band meeprevelde: 'See that bitch'. Ik keek m'n nicht weer aan. Ik keek naar mijn schoenen. Ik keek naar de blubber. Ik keek naar de 2 jongens. Ik keek naar Miss Amy Winehouse-hair. Ik, angstig: 'Rianne..Zullen we eh..Maar weer gaan? Want het enige punk aan mij is momenteel m'n schoenen' Rianne: "Ja..Laten we dat maar doen". Toen we de poort uitliepen, keek ik achterom. We zuchtten, zeurden over onze blubberschoenen en stilletjes vroeg ik me heel hard af of wij nou raar waren, of toch zij.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi stukkie Mathijs, ik was al bang dat we je waren kwijtgeraakt als radioverslaggever, maar daar ben je weer. Jij raar? Als dat zo is, dan zijn we allemaal raar in Canna. Raar for president!

Anoniem zei

Gelukkig, toch nog een stukje van Mathijs, pfieuw. En een mooi stukje! Ik weet niet wat raarder is, vrolijk dansen in de blubber of een actieve vulkaan willen beklimmen. (Ik ben overigens een beetje bang dat ik me aan beide weleens schuldig heb gemaakt. Niet afgelopen weekend in Rotterdam overigens. Geen van beide.) Wat zijn we lekker raar met elkaar. Raar genoeg.

Anoniem zei

Dank jullie wel =)
En ik vind mezelf niet zozeer raar, maar eerder dat je omgeving dat van je kan vinden.
@Edward: Heb 'Ons derde Lichaam' weer gelezen als StudieOntwijkendGedrag en heb weer zin gekregen in De Liefde. Heb Cupido opgebeld zijn pijl en boog te spannen xD

Anoniem zei

En, Mathijs, hoe is het nu met je schoenen?

Anoniem zei

Hoera je bent er Mathijs.
En wat een mooi mede-concertbezoekverhaal. Ergens overlapte het elkaar - maar ik geloof alleen waar het de twee zoenende jongens betreft.

Ben overigens zeer gelukkig met je Studie Ontwijkend Gedrag. Ga Zo Door.
(en dank daarvoor dus ook)

Anoniem zei

*LOL* erg genoten van deze impressie!
Ach, wat is raar. ik denk dat we allemaal zo nu en dan ‘raar’ zijn en ik moet zeggen dat dat mijn gelukkigste momenten zijn :-)

Ik hoop voor je dat cupido snel raak schiet! Dan krijg je vleugels! Dat is leuk raar!

Anoniem zei

@Ingrid: Mijn donkerblauwe Converse-schoenen zijn nog steeds ietwat bruin, maar aangezien het niet meer zo lang duurt voordat ik vrij heb, ga ik binnenkort wel even zitten met een emmertje water en borstel.
@Edward: Mede-concertbezoekverhaal? Hmm ik snap 'm even niet.
@Jeska: Rare momenten kun je ook weer onderverdelen in leuk-raar of ongemakkelijk-raar =P

Anoniem zei

Mathijs, JIJ schreef over een festival waar concerten gegeven werden (of waar in elk geval een band was), en ik schreef ook over concerten... that was what I meant :-)

Anoniem zei

Ooooooh *snapt 'm*
Heb vandaag m'n herkansingen en het ligt aan deze twee toetsen of ik overga of niet. Dus ben én nerveus én gestrest én alles wat daar verder bij hoort (A)