zondag 22 juli 2007

Gastblogger (van Mathijs)

Hallo.

Zie hier mijn eerste aarzelende stap in de wereld van het bloggen. Mijn naam is Rianne en ik ben de nicht van Mathijs, die op dit moment met zijn achterwerk op een badlaken ligt op één van de zonovergoten stranden van Portugal. Eén van de weinige dingen die hem deed twijfelen of hij de natte Nederlandse zomer wel voor de kinderkidnap-playa's wilde verruilen, was het bloggen op deze site. En omdat hij de lezers het genot van een wekelijkse blog niet wilde ontnemen, zorgde hij voor een invaller. En dat ben ikke.

Ikke: dat ben ik, dus laat ik mij even voorstellen: ik ben een meisje of vrouw, want ik zit net op de door mannen in jurken getrokken grens waarop een meisje officieel een vrouw wordt, ik ben student en studeer literatuurwetenschap, want ik schrijf en ik lees graag. Ik ben mezelf en ben dat ook altijd gebleven. Gelukkig. Ik ben echter geen blogger. Ik schrijf verhalen en die zijn in de meeste gevallen net te lang om die te posten binnen het kader van een weblog. Dat denk ik tenminste, want zoals ik al schreef: ik ben geen blogger.

En toch: ik heb het idee dat het bloggen me tot zover aardig af gaat.

Bij het woord 'vakantie' denk ik graag aan zonovergoten dagen waarop volop geluierd kan worden in een stoel zo lui als de persoon die erin ligt. Ik denk aan terrasdagen, door-vreemde-steden-dwaal-dagen en zwembaddagen. Aan zon en zee, maar geen stranddagen, want dat word zand naar huis mee dragen. Op dit moment maken mijn zus, mijn neef en mijn trouwe schrijfvriendin dit waar: de eerste twee zijn naar het eerder genoemde Portugal, de derde naar Gran Canaria. Ik zit thuis en schrijf als niet-blogger een blog en ik wacht totdat de zomer toeslaat in eigen tuin. Ik droom van de zon op een tevreden gezicht en stuur een sms'je naar Mathijs: Hey Thijs, hoe'st even daar? Hebben jij en L. al ruzie gemaakt? Hier veel regen. Kom bruinverbrand terug. Groetjes en x, van ikke. P.S. Missie Weblog volbracht.

6 opmerkingen:

FRank zei

Boven mijn schrijftafel hangt een plintposter die ik cadeau heb gekregen, met een citaat van K. Schippers: "Ga je naar het strand? Mag ik als je terugkomt het zand uit je schoenen voor de bodem van mijn aquarium?"

Als je geen strandpersoon bent, moet je dus wel haast een aquariumpersoon zijn. Ik ben benieuwd wat voor vissen we de komende weken langs zien komen.

Welkom.

RADIO CANNA zei

Dat citaat ken ik, ja. Ik ben zelf niet in het rijke bezit van een aquarium, mijn zus wel en grappig genoeg zijn er zojuist acht mini-visjes bij gekomen. Die ik nu zij op vakantie is moet verzorgen en iedere dag moet tellen. Er zitten namelijk ook nog 33 jonge guppen bij...

Zelf ben ik meer een kanariekooipersoon. Maar ja, daar ligt ook zand op de bodem. Bedankt voor je reactie, Frank.

Anoniem zei

Fijn debuut, Rianne!
De vorige reactie hier als comment is dus van jou, begrijp ik. Het handigste is om 'overig' aan te vinken als je recatrie plaatst en dan je naam in te vullen, anders springt ie automatisch op Radio Canna, met - o help - zelfs mijn fotootje (ik zal t binnenkort weghalen).

Maar nogmaals: erg fijn dat jij Mathijs vervangt - en mooi geschreven!!!

Anoniem zei

Rianne, ik ken je al een beetje uit Mathijs' blogs. Leuk om jou hier te lezen!
Zolang het buiten nog herfst lijkt, hebben we gelukkig jou om de zomer voor ons te schrijven.

@Frank: Hé, die plintposter heb ik op mini-formaat, ook op mijn kamer!

Anoniem zei

Ik heb je smsje helemaal niet gehad!! *kijkt extreem boos naar mobiele telefoon*
Hier alles goed, ernstig heet, maar wel bruine i.p.v gele, zoals vorig jaar, buik. Dus dat is wel beter. Ik heb nog niet zo zeer ruzie gehad met L., maar natuurlijk is niet elke dag z. soepel verlopen. Je krijgt uitgebreid verslag als ik terug ben ;)
x! Mathijs

Anoniem zei

Dan wacht ik op je uitgebreide verslag, Mathijs. Fijn dat je geniet van het mooie weer, dat zul je hier in Nederland weinig te zien krijgen :( . Tot vrijdag!