zondag 8 juli 2007

Supermodel (door Mathijs)

Ik heb besloten niet te loggen over Live Earth Alert, want ik vind het wel een mooi initiatief, maar of het gaat werken: dat betwijfel ik ten zeerste. Mijn aandacht ging naar iets heel anders uit vandaag..

Ik vind altijd wel tijd en zin om een fout programma te kijken. Ondanks het bewust jongen-zijn kijk ik graag naar, nou noem 'ns wat, Idols/X-factor/Holland's Next Top Model/America's Next Top Model etc. Maar helaas zijn alle programma's behalve ANTM momenteel niet op de buis. En het is ook nog eens zo dat ik de serie van ANTM die nu op de buis is, allang gezien heb op Youtube. Dus welk programma kan mijn lege dagen nog vullen?
Mijn gebeden werden snel verhoord: elke zondag op Net5...Make Me A Supermodel! Mijn hart maakte een sprongetje en hyper ging ik op m'n bed zitten kijken naar het programma. Het begon goed (dit kwam mede door de hoeveelheid snacks die ik mee naar boven had meegenoemen), maar naar mate het programma vorderde kreeg ik er flink de pest in. De juryleden irriteerde me ('We zien jouw drive niet'..), de kandidaten irriteerde me ('Ja, ik weet gewoon voor 100% zeker dat ik dit ga winnen'..) en zelfs de fotoshoots irriteerde me! Natuurlijk zou elk weldenkend mens dan gewoon de televisie uitpleuren, maar ik hield standvastig vol en elke week is het vaste prik om me te irriteren aan Make Me A Supermodel.
Want welk programma doet er in godsnaam 4 afleveringen over om 2 van hun beste modellen eruit te knikkeren? En wie heeft ooit bedacht dat opper-gay James het nog ver zou kunnen schoppen, terwijl hij én over alles moet zeuren én dat hij geen auto kan rijden volgens z'n moeder, anders gaat het arme kind dood, want hij poseert in de auto i.p.v dat hij erin rijdt. En waarom wint juist de man die niet wil meedoen aan de eerste fotoshoot?
De modellenwereld is hard, dat geloof ik allemaal wel. Maar moet je écht je kleren in vuur gooien om je zo los te maken van je eigen identiteit? Moet je écht poseren in een balletpakje, zelfs al ben je de eigenaar van een mannelijk voortplantingsorgaan? En moeten nou persé alle trainers een slap aftreksel zijn van Miss Jay Alexander van America's Next Top Model? Moet een jurylid nou echt een bitch zijn om geloofwaardig over te komen? En wie de blieb is Rachel Hunter om iets te kunnen bepalen over aspirant-modellen?
Maar ik zal vanavond weer voor de televisie zitten. Met een zakje Japanse mix en een stressbal.

PS: Op de foto Meneer James Ik-kan-geen-autorijden-anders-ga-ik-dooooooooood. En binnenkort ook een modellerige foto van mij als daar belangstelling naar is =P

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Vanwege dit sterk over de streep trekkende stukje ga ik het met eigen ogen aanschouwen. Vanavond.

Owhhhh, waar heb ik de stressballen gelaten????

Anoniem zei

En? Hoe was het?
Ik heb het helaas gemist.

Maar ik ben wel benieuwd waarom het modellenwereldje jou interesseert. Wat vind je er leuk aan? Zou je dat zelf willen doen? Of iets anders met mode?

En jah - we willen die foto zien :-)

Anoniem zei

Mee eens, Edward, we willen Mathijs als model zien.

Anoniem zei

Hahaha hoi Mathijs, :D

Ik heb 'make me a supermodel' ook idd wel eens gezien. (A) Hahaha, ik vind het echt een slap aftreksel van alle andere modellenprogramma's, maar wel grappig. Idd die jury en die ene man. :P
Maar ja, wanneer blog je weer eens op je eigen? :)

Morgen laatste stagedag! :D Ennnn... HPOOTP! :D :D
Ik spreek je nog wel op msn enzo, voor tijd en geld enzo. ;)

Doegdoeg kus Annique

Anoniem zei

Ik heb het principieel overgeslagen en 'gewoon' maar een zakje Japanse Mix gegeten.
Ja, ik vind het wereldje gewoon leuk vanwege alle drukte en hype en het is zo lekker oppervlakkig. En ja, ik zou zelf zeker model willen zijn, maar dan moet ik eerst even uit de puberteit komen xD En mode rulet. Einde van 't verhaal =P
@Frank: Dank je wel ^^
@Anniqueee <333: Ik ga morgen weer bloggen op m'n eigen denk ik. Want ik moet morgen opruimen, dus dan weet je 't wel =P HPOOTP was leuk he? :D