maandag 2 juli 2007

Sprintje onderlangs IV (door Edward)

- Nog even over de jongens van het EK onder 21. Ze zijn niet alleen Europees kampioen geworden, maar taalkundig, literair, hebben ze OOK iets opmerkelijks gedaan. Na de gewonnen wedstrijd liepen Boy Waterman, Ryan Donk, Ryan Babel en Hedwiges Maduro plotseling over het veld met een spandoek met deze tekst: VOOR MIJN SUPERHELDEN: JULLIE ZITTEN IN EEN VERHAAL.
Bleek dat een aantal van de jongens sinds kort een nieuwe uitdrukking gebruikten. 'Ik zit in een verhaal'. Het betekent zoiets als: Ik maak momenteel iets uitzonderlijks mee, er gebeurt iets met me. Zie foto (ANP).
Ik vind het een prachtige uitdrukking. Heren Babel, Maduro, Zuiverloon, Donk, Drenthe, Waterman en anderen: mogen we hem overnemen?

- We hebben hier al een aantal artiesten genomineerd als COLA: Canna Officially Loved Artist. Elke maandag mag wie dat wil 1 nieuwe naam lanceren. Nog overgebleven van vorige week: de nominatie van Mathijs voor Siobhan Donaghy. (Die ik ondersteun, twee stemmen dus. Bij vijf wordt de artiest COLA Light, bij zeven COLA. Dat laatste hebben alleen Feist en Rufus Wainwright bereikt, en Jason Mraz bijna).
Maar nu: Teddy Thompson. Al zeker een jaar mijn Absoluut Meest Favoriete Artiest. Er komt gelukkig binnenkort een nieuwe cd van hem. Maar luister op Teddy's Myspace pagina alvast even naar het tussendoortje DR QUACK, een liedje dat hij voor een nichtje schreef. Niks officieels, gewoon ene bewijsje dat Teddy Th leuk is.

- En dan: een geweldige pinguïn-ontdekking! In Peru liepen 36 miljoen jaar geleden enorme pinguïns rond. Er zijn fossiele resten gevonden van een pinguïn van anderhalve meter. De grootste pinguïn die we tot nu toe kenden is de keizerpinguïn, die 1 meter en 20 cm meet. Overigens was het een rotbeest. Met zijn 18 centimeter lange snavel spieste hij regelmatig nietsvermoedende prooien.

7 opmerkingen:

joshua zei

It's so nice for me to have found this blog of yours, it's so interesting. I sure hope and wish that you take courage enough to pay me a visit in my PALAVROSSAVRVS REX!, and plus get some surprise. My blog is also so cool! Don't think for a minute that my invitation is spam and I'm a spammer. I'm only searching for a public that may like or love what I write.

Feel free off course to comment as you wish and remember: don't take it wrong, don't think that this visitation I make is a matter of more audiences for my own blogg. No. It's a matter of making universal, realy universal, all this question of bloggs, all the essential causes that bring us all together by visiting and loving one another.

I think it's to UNITE MANKIND that we became bloggers! Don't see language as an obstacle but as a challenge and think for a minute if I and the rest of the world are not expecting something like a broad cumplicity. Remenber that pictures talk also. Open your heart and come along!!!!!

Anoniem zei

Wat Joshua zegt vind ik ook. En dat zeg ik niet alleen om reclame te maken voor het weblog waar ik aan schrijf. (Dat is overigens radio canna en erg leuk: radiocanna.blogspot.com)

Nee, ik ben gewoon heel erg blij dat ik dit weblog heb gevonden. Ik wil jullie trouwens graag vertellen dat ik ook zelf schrijf op een weblog: (radiocanna.blogspot.com) en daar zouden jullie eigenlijk eens moeten kijken. Want als je het hier naar je zin hebt, zul je zeker genieten van radiocanna.blogspot.com. Ik dacht ik zeg het maar even.

En als je het niet kunt lezen mag je plaatjes komen kijken. Want die zeggen ook heel veel, vooral op radiocanna.blogspot.com

Anoniem zei

Teddy T. is leuk, maar wat mij betreft niet geen COLA. Maar waar dat nou in zit...
Is dit iets waar je meer en meer van gaat houden als je het meer en meer hoort?

Voor de COLA wil ik een Nederlandse singersongwriter nomineren die ik zelf heb zien spelen in een café en dus heb ontdekt. Ze heet Leine.

Vaak zijn singersongwriters een melancholisch omdat ze maar in hun eentje zijn. Maken ze ingetogen, verstilde liedjes. Leuk dat ze dat doen, maar Leine maakt in haar eentje vrolijke liedjes.

Luister eens naar "birds in flight" op http://myspace.com/leinemusic.

Anoniem zei

'Dr Quack' is een schitterend mooi liedje, owwyeah, maar voor een COLA-nominatie niet genoeg, denk ik. Ik moet Teddy nog beter gaan bestuderen (andere keer, vandaag moet ik inpakken).

Leine is mooi, goede ontdekking Frank! Ken je Room Eleven ook al? Dat is een beetje vergelijkbaar, en ook een Nederlandse jazzy band met een zachtaardig zingende zangeres. www.myspace.com/roomeleven

Anoniem zei

Alexander!!!!!!! Frank!!!!!!!!!
Ik heb natuurlijk Teddy Th niet genomineerd vanwege DR QUACK!!!!
Dat is alleen maar een geintje.

Het gaat me natuurlijk om al zijn andere liedjes, vooral SEPARATE WAYS van zijn eigen cd, zijn liedjes op de soundtrack van BROKEBACK MOUNTAIN en zijn versie van THE FUTURE van Leonard Cohen. Mochten jullie nog een hand over ene hart willen halen, zoek dan eens of die op myspace of youtube te vinden zijn. En reconsider....

Anoniem zei

Thomas Dybhdahl die vorige weer werd genoemd door Edward is wat mij betreft binnen.

En Teddy bij nader inzien toch ook. Ik had eerst alleen het country-achtige nummer op zijn myspace gehoord en dat was me te country. Maar separate ways is erg mooi en dr quack is leuk.

@ Alexander, ja Room Eleven ken ik wel maar ik heb er nog niet heel veel naar geluisterd. Ga ik doen.

Zegt de naam Arthur ten Cate jullie iets? Net als Leine iemand die nu veel kleine optredens doet, cafés, kleine festivals, poezieavonden.

Ik zoek nog even en kom volgende week maandag op hem terug, tijdens het COLA-kringgesprek.

Anoniem zei

Leine kende ik van Kirke, en ook Room Eleven heb ik een tijdje terug ontdekt (o.a. door de We Women reclame). Fijne muziek.
Leuk dat jullie dat ook mooi vinden.

Thomas Dybdahl was een heel goede tip! Ik heb hem ingetypt op www.last.fm (aanrader, die site) en luister nu al een week naar hem en vergelijkbare artiesten.