zondag 2 september 2007

Golven zonder déjà vu (door Linde)










Golven zonder déjà vu

Nooit zal de vorm
van de met schuim bedekte golven
meerdere malen hetzelfde zijn.
Hoe de ene golf breekt
en hoe de andere ontstaat
is voor eeuwig en altijd uniek.
Geen golf deelt ervaringen
met zowel golf als water.
Één golf
één gedachte
en nooit een déjà vu.......


Dit gedicht heb ik een tijdje geleden gemaakt.
Mijn inspiratiebron? Een gedachte aan Terschelling, niets meer en niets minder.
Gedichten schrijven vind ik ontzettend leuk, maar HOE irritant kan het zijn wanneer je geen inspiratie hebt. Ik heb dit gedicht eens op een site gezet met (op dat moment) 60.000 gedichten, en heb toen op nummer één gestaan. Dat maakt het natuurlijk nóg leuker. Maar natuurlijk kan elk gedicht nog beter. Daarom vraag ik hierbij aan de dichters en andere mensen die iets herkennen wat beter kan, of die me TIPS willen geven!!!

Groetjes Linde-met-nu-officieel-KINKHOEST

7 opmerkingen:

Anoniem zei

KINKHOEST??????
(later reactie op je gedicht!, maar dit is schrikken).
Heb je ook die scheurende hoest en 's nachts niet kunnen slapen en het idee dat je je strottenhoofd eruit hoest? (Sorry voor het expliciete).
Iemand die ik héél goed ken had het laatst en ik vond het zo rottig, je wilt het liefst iemand over haar keel aaien, en fluweel toedienen. Behalve dat dat allemaal niet helpt.

Anoniem zei

Linde, hier een ervaringsdeskundige, met nu alleen nog maar een kuchje af en toe(5 maanden later). Je gaat niet dood, ook niet als je denkt dat je stikt, al weet je heel zeker dat je op het dieptepunt van de aanval nooit meer zult kunnen inademen. Toch prikt er op het laatste moment een lichtgaatje open. Het ontmoedigende van het gheel: niets helpt. Maar je komt eroverheen, dat wel. Je gedicht vind ik mooi. Zo kijk ik ook vaak naar de zee.

Anoniem zei

Euh, dat lichtgaatje moet luchtgaatje zijn, maar after all is lichtgaatje natuurlijk veel mooier. Zie je? Poezie zit 'm in de vergissing. Zo las ik eerst bij jou 'Geen golf deelt ervaringen/met zoveel golf als water.'
Dat slaat natuurlijk nergens op, maar ik begon te denken omdat het zo mooi klonk, en toen ik het nog eens las stond er in plaats van 'zoveel' het woordje 'zowel', en dat maakte het begrijpelijk, maar ook weer minder spannend. Zo zie je dat woorden niet altijd alles hoeven uit te leggen. De lezer mag best een beetje ploeteren hoor.

Jan Paul zei

Geen tips voor je gedicht (mooi hoor). Wel veel sterkte gewenst.

Anoniem zei

Mooi gedicht, Linde.
En natuurlijk van harte beterschap.
Het is heel besmettelijk geloof ik. Lekker niet naar school! Ha!

Anoniem zei

Bedankt voor de leuke en lieve reacties!
School gaat gewoon door hoor, Jeska.
Het enige voordeel is dat de weg er naar toe komende dagen met de brommer wordt afgelegd, in plaats van met de fiets.

Marc V. zei

Nu ik met een virusinfectie thuis zit die een keelontsteking tot gevolg heeft (nee, ik ga niet opbieden tegen kinkhoest, want dat is veel erger), zag ik toch even de zee door jouw gedicht.
Dank je wel daarvoor. En als ik later weer eens naar de zee mag (ik wacht al op de eerste najaarsstorm), dan denk ik vast aan jouw gedicht.

Beterschap met je hoest!