dinsdag 18 september 2007

Stapelgedicht 1 (door Bibi)

Een van de onderdelen van de komende kinderboekenweek is het stapelgedicht. Een geweldig idee. Het gaat zo: schrijf een aantal boektitels op die samen een gedicht vormen.
Nou, dat heb ik gedaan. Ik heb de boeken op elkaar gestapeld en gefotografeerd. Mijn cameraatje is heel klein, dus ik krijg het niet scherp. Daarom schrijf ik mijn stapelgedicht ook nog even in woorden op:

Die dag aan zee

Wat rijmt er op puree?
Met de wind mee naar zee.
Het woei.
Dag hoed!

Een omgekeerd boek geldt als witregel. Bijvoorbeeld tussen de titel en het vers.
Ik hoop dat julie meedoen. Ik nam de kinderboeken uit mijn kast voor dit stapelgedicht.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

En, Bibi, jij hebt ongemerkt het aloude spreekwoord:

'Ik zit in een verhaal'

nieuw leven ingeblazen. Nu is het:

'Ik zit in een gedicht.'

Anoniem zei

En net nu zit ik op school. Zonder mijn boeken.

Ik wil zo ongelooflijk heel erg naar huis nu.
En dan spelen.
Stapelen.

Jan Paul zei

Ik kan niet anders zeggen dan: 'gemiste kans'. Want ik ken die boekenkast een beetje en weet dat er nog nog meer titels in staan. Wat is er bijvoorbeeld mis met:

Ruik eens wat ik zeg:
'Topgeheim'
Daar komen de Romeinen...
Alles uit de kast!

Driek van Wissen eat your heart out. Zo.

Anoniem zei

Ik wil meedoen!, maar al mijn boeken liggen nog in verhuisdozen. Gdvrdgdvrdgdvr

Jan Paul zei

Nou, dat wordt dan:

Deze kant boven
Deze kant boven
Hier openen
Voorzichtig breekbaar

Anoniem zei

Ik kan jullie melden, dit is echt verslavend!!!

Heb voor de persbijeenkomst Kinderboekenweek gestapeld en gestapeld en gestapeld.

Vanaf 3 oktober worden alle kinderen in Nederland uitgenodigd om een geheimvol gedicht te stapelen. Allemaal in het kader van de Kinderboekenweek. (dit is een reclame-boodschap, dat snappen jullie)

Anoniem zei

Ja, zelfde probleem als Kees, ik heb nog steeds geen onderkomen. Maar als ik vanavond thuis ben ga ik het met mijn vaders boekenkast proberen.

Anoniem zei

Nou ehh, onderkomen dus wel, maar niet één waar mijn boeken alweer uit de bruine dozen en de Albert Heijn-tasjes mogen.

Mijn gedicht zou dus worden:

AH
AH
AH
bruinregel
bruinregel
bruinregel

Langer kan niet, dan valt het om.

Anoniem zei

Zegge JP en M, beetje rustig aan met die free publicity op Canna, ja?

Anoniem zei

Sorry K. van de reclamecodecommissie...

Jan Paul zei

Sorry. Zal het niet meer doen. Ik walg van free publicity. Er hoeft dan ook geen stapelgedicht te worden gemaakt met Het NOS Jeugdjournaal in een notendop. Nee. Het NOS Jeugdjournaal in een notendop mag je gewoon in je kast laten liggen. Tenzij je het nog niet hebt, natuurlijk. Dan is het wellicht een goed idee om Het NOS Jeugdjournaal in een notendop snel aan te schaffen bij de betere boekwinkel.

Anoniem zei

En doe dat dan tijdens de Kinderboekenweek (van woensdag 3 t/m zaterdag 13 oktober 2007)! Want koop je dan voor ten minste 10 euro aan kinderboeken, dan krijg je het Kinderboekenweekgeschenk cadeau!!!

Jan Paul zei

Nou, dan kan je tijdens de Kinderboekenweek (van woensdag 3 t/m zaterdag 13 oktober 2007) naast Het NOS Jeugdjournaal in een notendop beter ook Topgeheim kopen. Want het NOS Jeugdjournaal kost maar 9.95. En met Topgeheim erbij krijg je het kinderboekenweekgeschenk zeker cadeau!

Anoniem zei

Ik ga NU Neelie bellen.

Anoniem zei

Nou voor Neelie mij gaat bellen, nog even snel dan:

En vergeet niet het Prentenboekje van de Kinderboekenweek te kopen. Voor het eerst sinds 15 jaar een nieuwe Dragt. Met prachtige illustraties van Annemarie van Haeringen. De titel is 'Wat niemand weet' en het kost slechts 2,50 euro!!!

Anoniem zei

PS sorry, Kees, het is sterker dan ik... Kan ik het goed maken?

Anoniem zei

Absoluut.

Anoniem zei

*zucht van opluchting*