donderdag 4 oktober 2007

Sprintje onderlangs (door Frank)

Het is zo'n dag dat alles anders loopt.

Niet de wekker maakte me wakker maar de schilder die hard op mijn raamkozijnen tikte. Toen ik wat kleren aanhad en het gordijn openschoof, stond er niemand meer. Was hij bij de buurman een stuk hout aan het wegbreken. Om te zien hoe rot het eronder was.

De supermarkt is weer open na de verbouwing. Ze gaven gratis plantjes weg, maar die gaan bij mij altijd dood.
Een kordate oudere dame heeft me overgehaald er toch een mee te nemen. Nu staat er een plant in de vensterbank. Een vetplant. Want die hebben weinig water nodig.

Twee jaar nadat ik ze voor stuk had verklaard, heb ik mijn hele fijne wandelschoenen weggebracht. De schoenmaker gaat de zolen weer goed vastlijmen. Dat blijkt bijna niks te kosten en zo klaar te zijn.

Al mijn afwas staat voorgespoeld naast de wasbak. Klaas voor fase 2 van Operatie Afwas in de grote beweging Schoon Huis.
Belachelijk.

Maar ik weet hoe het allemaal komt. Dinsdag heb ik de eerste vier liedteksten van een nieuwe voorstelling naar de componist gemaild.
Deadline gehaald.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Liedteksten! Een van de leukste tekstvormen.

Frank, mogen we hier (door mijn nieuwsgierigheid) de TITELS van je vier liedteksten weten?

Anoniem zei

Of meer!

(sorry dat ik zo laat reageer, ik ben nog steeds high van je chocotoffees - volgens mij heb ik je geheime ingrediƫnt ontdekt!)

Anoniem zei

Hee FRank, Gefeliciteerd met het halen van je deadline!