woensdag 31 oktober 2007

Wintertijd (door Ludo)

Van zaterdag op zondag ging de wintertijd in. Twee keer per jaar kost het mij ongeveer een week om daarvan te 'herstellen'. In die week slaap ik slecht en ben ik humeurig. Al zal dat laatste wel het gevolg zijn van het eerste.
Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik de overgang van wintertijd naar zomertijd slechter verteer dan de overgang van zomertijd naar wintertijd. En dat zal wel weer komen doordat ik niet zo'n ochtendmens ben.
Maar doorgaans verlang ik weer meer naar de zomertijd -langer licht- dan naar de wintertijd.

Uit onderzoek
blijkt dat ik niet de enige ben.

Maar het afschaffen van de zomertijd lijkt mij niks. Dat betekent dat het 's avonds eerder donker wordt in de zomer. Neeee! Nee, dan maar twee weken per jaar een beetje van slag.

Maar wat moet je in zo'n week dan doen om de overgang draaglijker te maken? Dat vertellen ze er in zo'n onderzoek niet bij!

Gelukkig is er nog 'de oude doos', You Tube in dit geval.
De, ik meen eerste, versie uit 1969.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé, dat is fijn wakker worden!

betje.com zei

HAHAHAAA! Hij is iedere keer weer even hilarisch. Dankjewel :)
Ik heb deze een keer zitten kijken met een stel Fransen, die vonden er niets aan. Snap jij dat nou? Geen humor hebben is tot daar aan toe, maar HIER de lol niet van inzien??!?

Anoniem zei

lachelachelache! (Hadden we wel effe nodig hier op Canna.)

MetDeZachteG zei

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/163279

manamana.
jaaa, dat is een blijvertje.

Bibi, de koeienfoto's komen er zooo aan in je Laika stukje.

Anoniem zei

Dat gedoe over wintertijd en zomertijd vind ik altijd zo'n ontzettende onzin. Het zal dan misschien wel aangetoond zijn via onderzoek. Maar ja, iedereen kan wel op een online vragenlijst invullen dat hij last heeft van dat ene uurtje minder.. Maar dat is ook als je in het weekend een uurtje te lang aan het stappen bent geweest. Daar heb ik ook wel een paar dagen last van. Maar om dat een verstoord bioritme te noemen vind ik een beetje ver gaan.

Marc V. zei

Astrid

Blijf lekker kijken naar manamana of hoe het ook heet. Ik zie daar de humor van in EN ben elk voorjaar ruim een week van slag. Vooral met eten en slapen, met alle gevolgen voor het humeur. in het najaar gaat het iets beter, hoewel ik nu (woensdag) nog steeds wakker ben om 5.40 uur in plaats van 6.40 uur. Wetenschappelijk of niet, ik voel het wel. Net als volle maan; ook zo'n rottig iets. Nachten wakker liggen, veel naar de w.c. en niemand die het geloven wil.

Anoniem zei

Ik kijk het filmpje wel. :)

Je moet dan wel een heel gevoelig persoon zijn.
Wat ik er meer mee probeer te zeggen is dat het een online vragenlijst is, dat ik dat niet heel erg betrouwbaar vind.