woensdag 14 november 2007

Escape from Canna (door Ludo)




Dag beste Canna luisteraars. Het is herfst. Ook op Canna. De enorme populatie bruine ratten verschuilt zich momenteel ergens in het rotsgebied van het eiland. BDT, koningin van ons eiland, verschanst zich al een week in haar paleis. De hofdichters EvdV en KS hangen wat depri rond de open haard, die nu 24 uur per dag aan is, al was het maar om natte jassen te drogen. Overigens ruikt dat, vind ik, lekker als een jas wordt gedroogd door de warmte van het haardvuur.

Maar, beste luisteraars, er is hoop. Het weer gaat de komende dagen omslaan en zal een licht winters karakter hebben. Niet dat wij op Canna daar wat aan hebben, want binnenwateren kent ons eiland niet.

De laatste tijd hoorde ik deskundigen voorspellen dat we weer een ouderwetse winter gaan krijgen. Heerlijk. Ik stel dus voor wij -de nieuwe inwoners van Canna- ons, als de vorstperiode daadwerkelijk aanbreekt, per heli naar Nederland laten brengen. Preciezer: Leeuwarden, alwaar wij de eer van Canna hoog gaan houden bij de Elfstedentocht van 2008. Klapschaatsen (Bibi, Frank, Alexander), Noren (Edward, Jeska, Tessel), houtjes (Ludo, Kees) worden deze week alvast uit het vet gehaald en geslepen.

Hoera, het wordt winter!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik doe mee!
Maar ik wil wel een klapstoel voor bij mijn klapschaatsen. En een lange nepbaard waar dan ijskristallen in kunnen gaan zitten.

Anoniem zei

Ik wil ook graag een stoeltje. En kussens voor een zachte val.
Ik kan ook aan FRanks baard vastklampen voor houvast. Maar ik weet niet of Frank dat goed vindt.

Anoniem zei

Mag,hoor. Maar misschien is het wel gevaarlijk. Hij kan bevriezen en afbreken. Of heel glad worden en als een ijspegel aan mijn kin hangen.

Anoniem zei

Het zou wel een onvergetelijk slapstick moment zijn als je baard ineens afbreekt.

Maar FRank… die baard hè… Ben jij soms Sinterklaas?
Heb je een afspraak in Kampen op 17november?

Anoniem zei

Kan ik mijn noren van zolder halen???

Anoniem zei

Ik wil ook weer schaatsen, op echt ijs. Natuurijs!

Anoniem zei

Ik hoop dat ik later, als ik groot ben net als Sinterklaas word. Met een echte baard en niet een neppe.