donderdag 16 augustus 2007

Back in de bakfiets (reclameblok door Frank)

In een ver verleden, op een heel ander weblog, schreef ik een tekst over een nachttrein. Die tekst is gegroeid. Eerst werd het een monoloog. Toen een luistertekst voor in een installatie. En ik werd van schrijver tot stem.

25 en 26 augustus is voor de tweede keer festival In Vervoering. Vorig jaar mocht ik daar in een bakfiets voorlezen en dit jaar werd ik teruggevraagd. Het thema van het festival is vervoer. Dus is er theater in een vouwwagen, zitten er dichters in bakfietsen en singer/songwriters in een oude reddingssloep. En in een verbouwde caravan zal de tekst van de nachttrein te horen zijn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is wel een heeeel bescheiden reclameblok, Frank. Want er staat niet eens waar en wanneer en hoe laat en met wie en voor hoeveel en of er kussentjes in de bakfiets liggen en of we dan ook zelf moeten bakfietsen en zo! Wat is de bakfietsroute?

FRank zei

Dat staat allemaal op de site. Maar, je hebt gelijk. Vond het ook een beetje raar om zo mezelf ineens te gaan aanprijzen.

25 aug. in Utrecht, in Park Lepelenburg, van 14:00 tot 20:00

26 aug. in Amersfoort, bij Zandfoort a/d Eem (voor de route, zie de site) ook van 14:00 tot 20:00

Je mag gratis het terrein op. Daar kun je een strippenkaart kopen waarmee je voor drankjes en sommige optredens betaalt. Als je zelf drinken meeneemt kun je wel de hele middag gratis bandjes kijken.

Er zijn geen kussentjes in de bakfiets, maar daar heb je eigenlijk helemaal geen last van.

Verder vind je alles op www.in-vervoering.nl

Anoniem zei

Hmmmm wel een leuke tussenstop als ik terug kom van de uitmarkt en de amsterdamsche boekenmarkt... Wellicht tot dan, Frank!

Anoniem zei

Zijn er ook rolstoeloptredens? (Ik bedoel dit niet ironisch, hoor! Is een mij zeer bekend vervoermiddel.)

Anoniem zei

Leuk Frank!
Ik ga het niet redden dat weekend... (zus jarig en zo..) anders had ik graag even komen aanwaaien. Misschien had ik dan, terwijl jij aan het voordagen bent, op de stoep snelle tekeningen bij je teksten kunnen maken! Ha! De stad vol kalken, dat lijkt me mooi :-)
Heel veel plezier!