vrijdag 17 augustus 2007

Vader en vakantie (door Linde)

Omdat papa op vakantie is, mag ik voor vandaag het ´bloggen´ van hem overnemen. Wat ik natuurlijk heel graag doe! Ik ga zo nu en dan op ‘vakantie’ naar jullie eiland, en volg met stiekem gelach jullie blogs.

Maar goed, vaders zit in Duitsland. Meestal als je met mijn vader op vakantie bent, gaat er wat mis. Of eigenlijk altijd. Zo reden we in 12 uur naar de camping in Duitsland, die we in 6 uur zouden moeten kunnen bereiken.
En Portugal, waar zal ik beginnen? De stoel waardoor we zakten? Het gestolen mobieltje, waarvan we er nog stééds niet over uit zijn wie hem eigenlijk waar heeft laten liggen? Of de 6 van de 7 dagen dikke regen, terwijl het daar bijna áltijd zonnig is?!
Dit keer is het ook weer raak. Kreeg net een sms, met de tekst: 'Problemen, verhuurder wist niet van onze komst. Oplossing: in een luxe woning voor noodgevallen! Prima huis met kacheloven en cv. Groot overdekt terras met weids uitzicht.’
Nu kun je je afvragen, is dit nou een probleem? Of juist geluk? Ik weet het niet. Maar vanmorgen volgde een sms, dat Ciska, zijn vriendin, in de sloot is beland, omdat de hond (wat zeg ik, KALF!) een ander hondje zag, en er naartoe wilde! Wat zal er volgen?!

Wat wél echt een probleem voor hem is, is dat hij zijn nieuwe verslaving moet missen: HYVES.
Wanneer de meeste mensen ouder worden, gedrágen ze zich ook ouder. Mijn vader niet. Hij is van de één op de andere dag, aan het ‘hyven’ geslagen. Anderen berichtjes sturen heet daar krabbelen. Hij krabbelt zijn oude jaren steeds verder naar beneden. Straks krijg ik nog een hippe vader! Waar gaat dit heen?! En wanneer ik besluit om zijn profiel te bekijken, zie ik tot mijn grote verbazing, dat maar liefst dit halve eiland óók heeft toegegeven aan dé verslavende ‘profielensite’. Zelfs Jan Peter Balkenende, Wouter Bos, Rita Verdonk en Peter R. de Vries zijn aan het krabbelen geslagen!
Maar goed, ik zal nu eerst mijn vader maar eens op de hoogte gaan brengen van de grote envelop van de politie(!!) die op zijn tafel klaar ligt. Wat nú weer??!!

Als afsluiting een filmpje voor iedereen die wil lachen!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je wilde lachen had je het filmpje niet eens nodig - Linde, ik heb echt dubbelgelegen om je verhaal! (Maar het filmpje is inderdaad óók heel erg om te lachen!)

Anoniem zei

*LOL* Ik heb met veel plezier je blog gelezen, Linde!
Mooi om te horen allemaal zeg. Bovendien doet het me goed dat er nog een familie is waarbij, ten tijde van vakantie, alles mis gaat. Mijn vakantieherinneringen aan vroeger… idem dito.
Ik wist niet dat Hyves een Nederlandse creatie was eigenlijk totdat ik dat net op Wiki zie staan. Ik heb het nooit nader bestudeerd, ik zal dat nu meteen eens gaan doen!

Anoniem zei

Linde, met Teuntje, aangenaam kennis te maken, je bent een natuurtalent, geweldig, stuur je vader maar vaker op zijn kostelijke rampspoedvakanties en schrijf voor ons!

coen zei

Ja, had dit lachende kindje al een keer gezien. Blijft leuk!

Anoniem zei

Hallo Linde,

wat een verhaal! Je vader "aan de hyves", verbaasde mij ook.
Nou moet ik zeggen dat het volgens mij niets met leeftijd te maken heeft. Hyves is gewoon een versalving. Binnenkort zal het kabinet zich dan ook gaan buigen over de maatschappelijke problemen die een hyvesverslaving met zich meebrengt: ongestoord snuffelen in andermans profielen en daardoor de real world volkomen verwaarlozen.
Sinds ik hyve, spreek ik vrouw en kids nauwelijks meer. Vrienden van vroeger alléén maar!

Anoniem zei

Zeer bedankt voor dit kijkje in mijn keuken. "Oude jaren", ha! Wij spreken elkaar.... (En dat mobieltje heb JIJ bij het zwembad laten liggen!)

Anoniem zei

Geweldig verhaal, Linde. Ik heb er van genoten en verheug me nu al op je toekomstige Canna-bijdrages.

Anoniem zei

Kees, Linde (ga zo door, fijn dat je op Canna blijft!), ik vermoed dat wij na de komende twee maanden de keuken van de familie Spiering tot in detail zullen hebben leren kennen...

Anoniem zei

DACHT het niet.