zondag 26 augustus 2007

Helse vakantie nr. 238560 (door Linde)

Vorige keer heb ik verteld, dat wanneer ik met mijn vader op vakantie ga, er altijd gekke dingen gebeuren. Ik zei het toen op een manier waardoor m’n vader de ‘schuld’ kreeg. Maar nu ben ik eruit. Ik ben de schuldige. De naam ‘Linde Spiering’ staat gewoon voor pechvakanties.
Eergisteren ben ik terug gekomen van Terschelling. Een weekje met drie andere meiden. Het was ontzettend gezellig, maar de pech is niet weg gebleven.
We begonnen met lichte pech. Op de boot brak een hendel van de koffer van E af. Die vervolgens midden op de trap een grote menigte inrolde. Na veel gepas en gepuzzel is dat uiteindelijk goed gekomen.
Twee dagen later kregen J-M en ik de schrik van ons leven. De andere twee vriendinnen waren uit en wij zaten op matrassen in de kamer. We deden wat meiden hóren te doen. Juist ja, roddelen. Ik zat met mijn rug naar het raam en J-M zat tegenover mij. Opeens slaat ze haar handen voor haar mond, tikt me aan, en wijst met grote ogen achter me. Ik draai me om en slaak een kreet van schrik. En schaduw van een bukkende man, dicht tegen het raam, die naar binnen gluurt. Hij begint smerig te lachen en loopt weg.
Wilde je bij de chalet komen, dan moest je eerst een stuk gras over. Je kunt daar niet ‘zomaar’ bukken. Die man had er dus werkelijk een bedoeling mee. De volgende dag lezen we in de krant, dat er een man rondloopt die een meisje heeft bedreigd op een camping. In een andere krant staat dat het mogelijk is dat hij meerdere campings langsgaat. Dit maakte ons dus extra bang.
Die avond staat A haar handen te wassen, en horen we opeens 2 harde klappen op het raam voor haar. En nee, dit was geen vogel. In tranen springt ze van schrik boven op J-M.
Die avond is de politie geweest, die wat dingen heeft genoteerd. Daarna hebben we er gelukkig geen last meer van gehad. Wel weten we bijna zeker wie de man is. Ook hij stond op de camping.
Ondanks dat we een dag te vroeg moesten vertrekken vanwege een misverstand over de wisseldagen, heb ik een geweldige week gehad!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

€ 10.000,-- plús Bibi’s geheime naam en een pot zelfgemaakte pruimenjam voor wie mij deze bukkende, smerig lachende gluurder thuisbezorgt.

Jan Paul zei

ik was het niet kees ik was het niet echt niet ik zat op ameland een dag maar en bibi was er de hele tijd bij echt waar ik kan het bewijzen!

Anoniem zei

Kees, my heart goes out to you.
Je arme vaderhart. Wat heeft dat veel te verduren gehad.
En ehm .. Kees? Die pruimenjam, hè. Is dat écht pruimenjam of eigenlijk ingemaakte gluurder? Want ik mag hopen dat je hem intussen te pakken hebt!

Linde, ik vind je dapper. Toch plezier hebben ondanks de tegenslagen! Stoer!

Anoniem zei

Kijk, op dat soort momenten verlies ik mijn goede naam als genuanceerd denker. Wat ik voel zal ik niet opschrijven. Ik beweer mijn hele leven al dat het lastiger is om een meisje te zijn dan een jongen. Niet alleen om de leuke jongensdingen dus.

Anoniem zei

Dag Linde, ik hoop toch dat vakanties 238559 en 238558 niet al te erg desastreus verlopen zijn, en ik hoop zéker dat 238561 geweldig en gladjes zal zijn!

Anoniem zei

Hè bah. Om het maar netjes te houden. (Ik zit in mezelf een veel steviger potje te schelden.) Gelukkig hadden jullie steun aan elkaar, Linde. En wat een prachtfoto. Die illustreert het gelukkiger deel van het vakantieverhaal.

Anoniem zei

hey schatje !

goed verhaal maar dat wist je !
helaas toch echt waargebeurt

mensen ook ik zat thuis te huilen toen ik hoorde wat mijn schatje die nacht was overkomen !

mochten we er achter komen wie het is horen of zien (in het nieuws)jullie dat

groetjes
erik