zondag 23 december 2007

Canna hartje lijstjes V (divers, door Ludo)

Wat maakte 2007 nou 2007? Of beter gezegd, wat maakte het leven in 2007 draaglijk? Voor deze keer heb ik mijn enorme aversie tegen lijstjes maar overboord gezet. Het is geen lijstje in een categorie. Ik heb een drukke baan, een gezin en een tijdrovende hobby. In 2007 las ik 2,4 boek, beluisterde ik 5,6 cd en bekeek ik 2,99 film.
Naar het theater ging ik één keer -vanmiddag- en de laatste keer dat ik een museum bezocht zal ergens gedurende het interbellum geweest zijn. Die Abbink is niet echt een cultuurjunk.

1. The West Wing, Amerikaanse serie over de staf van het Witte Huis. Op dvd, inmiddels de seizoenen 1, 2 en 3, in de late avonduren, samen met mevrouw Abbink, bekeken. Heerlijk!




2. Harry Potter 7, gelezen in Zuid-Frankrijk. In één ruk doorlezen, kinderen afsnauwen en maar doorgaan. Heel knap gemaakt. Inmiddels ook herlezen en het blijft. Met het laatste hoofdstuk geeft J.K. Rowling het boek -en Harry- terug aan de kinderen.




3. 21-10-2007, 3.29.31. Ik zeg er verder niets meer over, maar mijn ego is nog steeds zo groot als Lapland.

Dit was de top drie van zaken die 2007 voor mij plezierig maakten. Niet in dit lijstje maar wel vernoemenswaardig:

- een kop koffie op zaterdag met Volkskrant magazine.
- een duurloop op zondagochtend bij -3 graden en een stralende zon.
- een avondwandeling in een roodgekleurd Gronings landschap ter hoogte van de voormalige Lauwerszee.
- Hendrik van de illegale taxi uit Visvliet, die mij altijd weer thuisbrengt.
- diner, etc. met een obscure Oost-Groninger dichter.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Had illegale Hendrik je na dat diner (etc.) maar naar huis gebracht!

Ludo zei

Het was een leuke avond met Driek.

Anoniem zei

Fijn lijstje, Ludo! En niet gek voor een non-lijstjes-persoon!