zaterdag 8 december 2007

Genade (door Edward)

In Parijs gebeurt het vaak: je zit in de metro en er wordt een foldertje op je knieën gelegd. Meestal is het een smeekbede om geld, en als je niet reageert wordt het kaartje even later weer door de behoevende weggehaald.

Maar vorige week gebeurde iets dergelijks in Nederland. In de trein.
Ik zat gewoon te lezen toen iemand - ik zag zo snel niet wie - een foldertje voor me neerlegde.
En wat voor een foldertje!
SUCCES MET VROUWEN! Dat stond er in grote letters boven. En dan een foto van een bunny/dame. Vervolgens, op voor- en achterkant, nog allerlei leuzen,
ik verzamel ze hier even (inclusief taalfouten):
Beter een BLAUWTJE oplopen dan een GROENTJE te blijven (met toepasselijk gekleurde woorden!)
Ontdek de diepste geheimen die 'playboys' gebruiken om super aantrekkelijke vrouwen te verleiden.
Vrouwen all-the-way versieren binnen 4 uur vanaf het eerste oogcontact
of deze:
vrouwen all-the-way versieren binnen 4 uur voor een date of relatie (ik denk dat ze deze anders bedoelen dan ie uit de printer kwam).

Al met al belooft dat nogal wat. Fijn toch? Ik dacht: hoe duur zou dat zijn? Wel: 200 euro voor 8 uur les. Maar dan krijg je ook wat - namelijk: les van de instructeurs.
De folders somt ze op:
Alpha Doc (Internet Dating Guru)
RoughDoc (Disco PIMP)
en, let wel: Smoothdoc (Expert Open Relaties).

De instructiedag vindt op 22 december plaats in Antwerpen. Maar ik dacht natuurlijk toch aan misleiding. Dit kon toch alleen maar een grap van een of andere theatergroep zijn? Of een kunstenaarscollectief?
Er stond ook een website bij: www.sucesmetvrouwen.be. Snel checken - en ja hoor, ook hier verdere aanbevelingen:
"Nu, voor de eerste keer in België... een Geheim Genootschap van 's wereld beste verleiders, meester versierders, en dating experts verbreekt het jarenlange verbod om jou de praktijkgeteste technieken en strategiën te leren die zij gebruiken om de knapste en meest gewilde vrouwen op aarde te ontmoeten, daten en versieren..."
Hoe honderden mannen in staat waren om van een totale sukkel met vrouwen te verbeteren tot een echte womanizer... en hoe JIJ hetzelfde kunt doen...
Wil jij ook:
vrouwen versieren waar en wanneer jij dat wilt (op partijtjes, in de kroeg, in de club of discotheek, in winkelcentra, via internet, etc.)?
vrouwen versieren ongeacht hoe jij er uit ziet en ongeacht hoeveel geld jij op jouw rekening hebt staan?
vrouwen zoenen binnen de eerste 15 minuten dat jij haar ontmoet hebt?


Heerlijk. Ook dit filmpje met een impressie van de workshop in Rotterdam boezemt veel vertrouwen in.
Ja!
Zou het dan echt geen tv-stunt zijn (er staat nog een ander filmpje op de site van een of ander klein tv-stationnetje)? Of een grote oplichtersgrap?
Nee?
Dan ga ik me inschrijven bij de Dating Doctors!
Ik hoef alleen maar mijn naam, email en 'grootste blokkade met vrouwen' op te geven. De Dating Doctors fixen alles!
Hoera!
Er is nog Genade!

13 opmerkingen:

Jan Paul zei

Zet hem op Edward! Je kunt het!

Anoniem zei

Geven ze groepskorting?

Anoniem zei

Kees als er iets is dat jij niet nodig hebt, toch...?
Ze noemen jou toch niet voor niks Killer Doc?

Anoniem zei

Edward, weet je zeker dat dit foldertje niet óók zo'n smeekbede á la Parijs was, om geld, of om iets anders? Was die neerlegger misschien 'behoevend'? En dit een hint, zoiets?

Ik vind het trouwens wel jammer en best verdacht dat het succes niet GEGARANDEERD is, want tegenwoordig is bijna al het succes GEGARANDEERD, dus ja, dan begin je toch te twijfelen als het er niet bij staat...

Anoniem zei

Ik vroeg ’t niet voor mezélf, maar namens 14 mannelijke bewoners van bejaardenhuis Het
Gockingaheem te Noordbroek.

Ludo zei

Het kan geen toeval zijn, Edwardm dat juist jij die folder krijgt. Heb alle vertrouwen in je. Edward, de ladykiller! Wow!

Ludo zei

Ik bedoelde Edward. Word knetterbek van die fouten.

Anoniem zei

Het is ook wel mooi dat je al gewonnen hebt als je haar aanspreekt. Ben je tenminste gauw klaar.

Nee, met dit filmpje gaat het wel lukken.

Anoniem zei

Ik heb het filmpje nog niet gezien, maar ik moest meteen denken aan de rol die Tom Cruise speelde in Magnolia. Eigenlijk ben ik niet zo dol op deze acteur, maar het personage dat hij in die film speelt is echt fenomenaal: een dating goeroe met wel zeer pakkende oneliners. Zijn 'programma' heet Seduce and Destroy.
Kijk voor de quotes op http://www.imdb.com/title/tt0175880/quotes
En ga die film zien, prachtig, prachtig.

Anoniem zei

Alexander, het gekke was dat het volgens mij een heel behoorlijke jonge meneer was die die blaadjes neerlegde. En hij kwam ook niet terug om de folders op te halen. Maar ik denk toch nog steeds dat het een stunt is, hoewel er op de website wel een adres en een telefoonnummer staat. Maar ben ook benieuwd wie er op op 22 december bij het genoemde gebouw in antwerpen zullen staan...

Anoniem zei

Ludo, ik denk dat het al bijna begint te werken...

Anoniem zei

De vrouwn in zijn op zoek naar 'de echte man'.
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=142692&ref=rss

Anoniem zei

Nou Edward, er is maar een manier om erachter te komen: schrijf je in. Doe het voor ons, opdat wij weten. Ik vind het bijzonder grappig allemaal. Want ja, binnen 15 minuten zoenen met een vrouw. Hoe radeloos ben je als man, want je weet niet wie die vrouwen zijn.