maandag 17 december 2007

Lijstjestijd - een punt van orde (door Edward)

Sorry, Alexander, dat ik even tussendoor kom.

Gisteren zwaaiden we met lange, witte zakdoeken zondaglogeerster Sarah uit - dank je wel voor je stukken en je verblijf, Sarah!
Maar er is niet meteen een nieuwe zondaggast. Dat komt omdat het einde van het jaar nadert en het dus weer lijstjestijd is. De komende twee zondagen (23 en 30 december) besteedt Canna aan lijstjes. Omdat wij hartje lijstjes.

Dus: welke boeken vond jij dit jaar het mooiste? Welke films? Welke theatervoorstellingen en welke cd's? Canna-leden zullen hun lijstjes posten, maar Canna-lezers worden ook van harte uitgenodigd om hun nummers 1t/m10 of nummers 1t/m5, of 1t/mX, in te leveren. Dat kan via edward@edwardvandevendel.com.
Schroom niet - we plaatsen ze op de lijstjeszondagen!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaaaaa, leuk. Ik doe in elk geval mee. Moet alleen nog bedenken welke lijstjes ik ga samenstellen - het is vast niet alleen gebonden aan boeken, muziek, films etc? Ik word door het plaatje namelijk erg gestimuleerd om mijn lijst van de leukste SD-kaarten van dit jaar te gaan samenstellen.

Anoniem zei

sd-kaarten? Wat heb ik nu weer gemist?

Anoniem zei

Ja, het is toch een foto van SD-kaarten? Die flieberdingetjes die je in je digitale camera stopt en waar de foto's dan op gezet worden. De relatie met de lijstjes is vermoedelijk dat Edward ons uitdaagt een lijst te maken met onze lievelings-SD-kaarten. Ik breek er mijn hoofd over.

Anoniem zei

Inderdaad, het zijn SD-kaartjes! Heel graag een lievelingslijst, ik heb zelf een top tweeëndertig. Maar de honderd mooiste belminuten van het jaar mag ook. Of de zestien leukste fietslampjes. Zie maar.

Anoniem zei

Mogen etenswaren ook? Ik dacht aan een top vier van beste komkommerschijfjes. Het was namelijk een geweldig jaar voor komkommerschijfjes, maar vier exemplaren staken er met kop en schouders bovenuit. Nu al klassiekers.

Anoniem zei

En balpenpunten?

Anoniem zei

Oei, daar heb ik niet echt verstand van. Doe jij die?

Anoniem zei

Oké. Maar aan de papieren bekertjes waag ik me niet.

Anoniem zei

Ik doe dan een lijst met aaibaartse vachtjes.
En waar staat SD dan voor? Ik heb niet zo'n ding voor in mijn camera.

Anoniem zei

Geen idee, misschien dat het een goed idee is als iemand daar ook een lijstje over maakt, de leukste betekenissen van de afkorting SD van 2007.

Anoniem zei

Het spijt me, maar in de wiskunde betekent SD standaarddefiatie. Om hem te berekenen moet je een paginagrote tabel maken en 94 berekeningen uitvoeren.

Anoniem zei

SD betekent Secure Digital, ik heb zelf CF-kaarten (Compact Flash).

Anoniem zei

Dankjewel Igor! Daar hebben we wat aan! Heb jij nog een lijstje om bij te dragen hier??